Webinaari: Kuinka sanoa ei? – Opi myönteinen jämäkkyys

22.1.2018 15:00 – 16:15 Tämän päivän työelämässä kiire, ajanhallinnan haasteet sekä erilaiset muutokset ovat arkea. Ei:n sanominen on usein todella vaikeaa ja sen seurauksena on kuormittuminen, stressi ja konfliktit. Jämäkkyyteen on kuitenkin olemassa menetelmiä, joita voi omaksua ja joissa voi kehittyä.

Petra BeddaPitkäkään koulutus tai vahva ammattiosaaminen eivät suojaa stressiltä, psyykkiseltä kuormitukselta tai uupumukselta. Niin työssä kuin arjessa olemme lukemattomien pyyntöjen ja odotusten kohteena. Lähes päivittäin kohtaamme tilanteita, joista pitäisi pystyä kieltäytymään, myös omilta impulsiivisilta toiveilta. Erityisen merkittävää on osata sanoa ei myönteisesti ilman, että vahingoittaa tai suututtaa ihmisiä ympärillä.

Alustajana ja kouluttajana toimii ura- ja työhyvinvointivalmentaja Petra Bedda Puunto OY:sta. Tilaisuus lähetetään webinaarina. Webinaarin etäyhteyteen käytetään Skype For Business järjestelmää. lmoittautuneille lähetetään osallistumisohjeet ennen tilaisuutta.

KOULUTUKSEN TAVOITTEET JA TEEMAT

Tässä käytännönläheisessä webinaarissa osallistuja saa konkreettisia ohjeita ja käytännön esimerkkejä siihen, miten valmistaudutaan sanomaan ei ja miten ei:n voi ilmaista toista loukkaamatta. Osallistuja harjoittelee omien tavoitteiden tunnistamista, rajojen vetämistä ja keinoja, joilla voi pitää puolensa haastavissakin tilanteissa. Osallistujan hyvinvointi kasvaa ja hänelle vapautuu aikaa tehdä niitä asioita, joita hänen on tarkoituskin tehdä.

KENELLE:

Koulutus sopii asiantuntija- ja esimiestehtävissä työskenteleville ja henkilöille, jotka kamppailevat oman hyvinvointinsa ja voimavarojensa kanssa.

KYSYMYKSIÄ KOULUTTAJALLE:

Voit lähettää kouluttajalle webinaariin etukäteen kysymyksiä ilmoittautumislomakkeen kautta.

ILMOITTAUTUMINEN JA PERUUTUKSET:

Ilmoittaudu jäsenille maksuttomaan tilaisuuteen viimeistään 17.1.2018 oheisen lomakkeen kautta. Webinaariin mahtuu 60 henkilöä ilmoittautumisjärjestyksessä. Mikäli ilmoittautuneita on alle 10 henkilöä, webinaaria ei järjestetä. Saat vahvistuksen toteutumisesta viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen.

Jos et pääse osallistumaan, niin muistathan peruuttaa ilmoittautumisesi mahdollisimman pian osoitteeseen toimisto@agronomiliitto.fi. Viet muuten paikan joltain sellaiselta, joka odottaa jonossa peruutuspaikkaa. Huomioithan, että ilmoittamatta jätetyistä peruutuksista perimme 15 euron maksun.

Tervetuloa - webinaari on avoinna kaikille Agronomiliiton jäsenille!