Kesäretki Asikkalaan 29.6.2019 - tule mukaan!

29.6.2019 07:45 – 18:45

Kesäretkellä tutustutaan mm. Ruusumäen puutarhatilan laajaan kukkapuutarhaan.

Tässä retken ohjelma ja aikataulu

7.45 Lähtö Jokioisista, S-market Jokioinen, Keskuskatu 21
8.00 Bussi ottaa kyytiin Forssasta, tilausajolaituri, Vapaudenkatu 4, linja-autoaseman luona
8.30 Bussi ottaa kyytiin Rengosta, Sotkan pysäkiltä ja Teboilin lähellä olevilta valtatie 10:n bussipysäkeiltä
8.45 Bussi ottaa kyytiin Hämeenlinnasta, Vanajantie 10. Mahdollisuus käyttää WC-tiloja

10.00 Ruusumäki, Lammintie 725, Asikkala. Nautimme täällä aamupäiväkahvit ennen kuin tutustumme esitte-lykierroksella noin kahden hehtaarin laajuisen yksityiseen puutarhaan. Tutustu Ruusumäkeen.

12.00 Lehmonkärjen maatila, Lehmonkärjentie 180, Asikkala. Korkean tason lomakeskukseksi kehitetyn maati-lan esittelykierros, jonka jälkeen lounas kiviseinäisessä Ometta-ravintolassa. Tutustu Lehmonkärkeen.

14.00 Vilppulan marjatila, Vähä-Äiniöntie 23, Asikkala. Marjojen viljelyä suuressa mittakaavassa tunneleissa ja avomaalla. Tilan esittely sekä käynti tilapuodissa, jossa nautimme kahvia ja virvokkeita. Tutustu Vilppulan marjatilaan.

16–17 Terolan taimitarha, Kirkkokuja 54, Tuulos. Perennoihin erikoistunut taimisto. Tuotannossa myös erikois-tuotteita kuten perennamattoja ja luonnonkasveja. Viljelyssä on noin 700 lajiketta, joista noin puolet on esillä näytetarhan perennaryhmissä. Mahdolliset ostokset on tilattava etukäteen ja itse sovittava maksu-tapa. Paikan päällä ei voi tehdä heräteostoksia. Tutustu Terolan taimitarhaan.

17.30 Paluu, Vanajatie 10, Hämeenlinna
17.45 Paluu, Renko
18.30 Paluu, Forssa
18.45 Paluu, Jokioinen

Retken hinta on edullinen, 30 euroa/henkilö yhdistyksemme jäsenille ja perheenjäsenille. Muille osallistujille 50 euroa/henkilö. Retkelle mahtuu yhteensä 50 henkeä, joten toimi nopeasti. Paikat varataan ilmoittautumisjärjestyksessä.

Ilmoittaudu maksamalla osallistumismaksu suoraan mahdollisimman pian Kanta-Hämeen agronomit ry pankkitilille tai viimeistään 31.5.2019. Ilmoita erityisruokavaliot ja pysäkki 10- ja 12-tieltä, jolta haluat nousta bussimme sähköpostiosoitteeseen: laulajainen@villisikatarha.fi