Etelä-Karjalan agronomit

Timo Puustinen

Antti Tamminen

Pirjo Pöllönen

Etelä-Karjalan agronomikerho on paikallisyhdistyksistä maan vanhin, se on perustettu Viipurissa v. 1917.

Yhdistyksemme 100 -vuotisjuhlia vietettiin v. 2017 monin tavoin. Vauhtia juhliin haettiin juuriltamme Viipurista kesällä ja 7.10. järjestettiin "Suomi kasvaa ruoasta" -seminaari yhdessä paikallisen MTK:n ja ProAgrian sekä Agronomiliiton kanssa. Iltajuhla oli samana päivänä Wanhalla raatihuoneella Lappeenrannassa. Paikalliset elintarvikealan sidosryhmät tukivat juhlavuottamme hienosti.

100 -vuotisjuhlien yhteydessä kerhomme valitsi kunniajäsenikseen MMT Pirjo Dalmanin sekä MMT Jukka Kolan.

Ensimmäinen vuosisatamme on koottu yksiin kansiin: Pirjo Dalman kirjoitti historiikin "Agronomit 100v. Karjalaisee viisii". Sitä on saatavilla mm. sihteeriltä 15 euron hintaan.

Vuoden 2017 toimintakertomus

Kerholaiset juurillaan Viipurin retkellä kesällä 2017.

Kerhomme sotaa edeltävät dokumentit hävisivät sodan melskeissä, vain alkuperäiset säännöt säilyivät. Ne ovat tässä linkissä​ Wanhat säännöt.

Yhdistyksen jäsenmaksu on 10 euroa.