Uudet opiskelijapromoottorit Henna ja Julia esittäytyvät

25.10.2017 13:21

Henna ja Julia ovat aloittaneet Agronomiliitolla opiskelijapromoottoreina. Tutustu tässä blogikirjoituksesta tarkemmin Hennaan ja Juliaan, ja lue heidän ajatuksia liiton opiskelijatoiminnasta.

Haimme syyskuun alussa liiton opiskelijatoimintaan kahta uutta opiskelijapromoottoria. Nyt valinnat on tehty ja opiskelijapromoottoreina ovat aloittaneet Henna Kuru ja Julia Pelin. Opiskelijapromoottoreiden pääasiallinen tehtävä on toimia opiskelijajäsenhankinnan tukena ja järjestää sekä suunnitellla liiton opiskelijatoimintaa. Annetaan Hennan ja Julia itse esitellä itsensä tarkemmin.

Julia PelinHei, olen Julia Pelin ja olen kotoisin Tuusulasta. Opiskelen Viikissä toista vuotta maataloustieteitä. Lukion jälkeen opiskelin ensin rakennuspiirtäjäksi, jonka jälkeen vaihdoin alaa ja opiskelin eläintenhoitajaksi. Eläintenhoitaja opintojeni aikana minulle heräsi ajatus maataloustieteiden opiskelusta ja nyt olen sillä tiellä. Maatalous ja siihen liittyvät opinnot ovat kiinnostaneet minua lapsesta asti maatilataustani vuoksi. Ruoka ja ruoantuotanto ovat minulle tärkeitä asioita joka päiväisessä arjessa, jonka vuoksi ala tuntuu minulle omalta.

Agronomiliiton toiminta teki minuun vaikutuksen jo ensimmäisestä vierailusta toimistolla fuksi-illassa. Mielestäni Agronomiliiton opiskelijoille tarjoamat palvelut ja toiminta ovat hyödyllistä sekä opiskelijoiden tulevaisuuden kannalta sekä jo opintojen aikana. Olen innoissani aloittamassa uutena opiskelijapromoottorina ja toivonkin, että opiskelijat tulisivat juttelemaan ja tutustumaan Agronomiliittoon tapahtumissa.

Hei, olen Henna Kuru ja olet aloittanut opiskelijapromoottorina Kuopion kampuksella. Olen kotoisin Kaarinasta, mutta ennen muuttoani Kuopioon opiskelemaan kliinistä ravitsemustiedettä, ehdin asua töitä tehden tai opiskellen muun muassa USA:ssa, Malesiassa, Australiassa ja Uudessa-Seelannissa. Olen myös opiskellut Turun ammattikorkeakoulussa palvelujen tuottamisen ja johtamisen koulutusohjelmassa restonomiksi.

Ravitsemustieteiden opiskelu ja laillistetun ravitsemusterapeutin pätevyyden hankkiminen ovat olleet haaveenani ja ajatuksissani jo lukiosta lähtien, joten olen onnellinen, että päätin lähteä vielä opiskelemaan restonomin tutkinnon suoritettuani. Inspiraationa haaveelleni toimi alun perin lukioaikainen vaihto-oppilasvuosi USA:ssa, jolloin huomasin kuinka tärkeässä osassa syömämme ravinto, terveyskasvatus ja jo esimerkiksi lapsille tarjottu kouluruoka ovat terveytemme ja hyvinvointimme kannalta. Päätin, että haluan osaltani kantaa korteni kekoon ihmisten terveyden edistämiseksi ja terveysongelmien ennaltaehkäisemiseksi oikeanlaisen ravitsemuksen avulla. Ajatukseeni sain vahvistusta myös maailmanympärysmatkallani kiertäessäni Australiaa, Uutta-Seelantia ja USA:ta, joissa elintapoihin ja lihavuuteen liittyvät terveysongelmat ovat maailman kärkiluokkaa. Nyt opiskelujeni aikana aion erikoistua syömiskäyttäytymiseen ja syömishäiriöiden hoitoon.

Olen iloinen, että Agronomiliitolla on niin hienoja etuja tarjolle jo opiskeluaikana. Itse olen jo parin ensimmäisen opiskeluvuoteni aikana hyödyntänyt Agronomiliiton nettisivuilta löytyviä palveluja, kuten urapalveluiden CV- ja hakemusklinikkaa, palkkasuosituksia, työpaikkailmoituksia ja erilaisia webinaareja. Onko sinulla jo LinkedIn? Liiton sivuilta löytyy tosi hyödyllinen webinaari mm. LinkedIn-profiilin työstämiseksi! Lisäksi olen käynyt kuuntelemassa Agronomiliiton järjestämiä työelämäluentoja, ottanut osaa mielenkiintoiseen opiskelijoiden jäsentapahtumaan sekä hyödyntänyt liiton tarjoamia etuja eri tapahtumissa. Hyödynnä sinäkin! Opiskelijapromoottorin tehtävään lähden innoissani. On hienoa päästä viemään eteenpäin tietoa liiton toiminnasta opiskelijajäsenille ja olla mukana edistämässä opiskelijatoimintaa entistä elinvoimaisemmaksi. Toivottavasti pääsemme tapaamaan erilaisissa liiton tilaisuuksissa!

Tervetuloa mukaan opiskelijatoimintaan Henna ja Julia!

- Suvi Huttunen, jäsenpalvelupäällikkö

• Jussi Mylläri 6 vuotta sitten

Mahtava juttu saada liitolle innokas opiskelijapromoottori myös Kuopioon! Onnittelut molemmille! :)

Lähetä kommentti