Fukseja odotellessa

01.7.2015 13:15

Tervetuloa kiinnostavien opintojen pariin uudet fuksit – tervetuloa myös tutustumaan Agronomiliittoon!

Kesä on puolessa välissä, joten on jo hyvä hetki kääntää päätä kohti syksyä ja uusia fukseja. Aivan lähipäivinä julkistetaan opiskelupaikan saaneet, siis onnittelut opiskelupaikasta jos kuulut tuleviin viikkiläisiin tai kuopiolaisiin! Mikä olisi syksyllä mukavampaa kuin tutustua uusiin ihmisiin ympäri Suomea? Kampuksetkin heräävät aivan uuteen eloon, kun mukaan opiskelijaelämään saadaan uutta innostunutta porukkaa.

Haluamme myös toivottaa kaikki maatalous-, elintarvike-, ravitsemus-, kuluttaja-, ympäristö- ja bioalan uudet opiskelijat tervetulleiksi fuksi-iltoihimme, jotka järjestetään pääasiassa syyskuussa. Fuksi-iltamme ovat kuuluneet fuksien orientoivan viikon jälkeisten viikkojen ohjelmaan jo usean vuoden ajan, kannattaa tulla mukaan.

Monet Helsingissä opintonsa aloittaneet  opiskelijat taitavat muistaa fuksi-illat ainakin lasagneillallisesta. Fuksi-illoissa moni myös kuulee ensimmäistä kertaa minkälaisiin työtehtäviin valmistuttuaan voi sijoittua tai minkälaisissa kesätöissä alamme opiskelijat ovat. Jos jo nyt kiinnostaa kurkata minkälaisissa kesätöissä tai harjoitteluissa alamme opiskelijat ovat, niin lue opiskelijoiden kesätyöhaastatteluja.

Itse olin liiton fuksi-illassa ensimmäistä kertaa vasta toisena opiskeluvuonna tuutorin roolissa. Fuksit saavat fuksi-illoistamme ja niiden ajankohdista lisätietoa tuutoreiltaan. Helsingissä tuutorit ilmoittavat ryhmänsä iltaan, mutta toki myös minuun saa ottaa yhteyttä, jos sattumalta et pääse juuri tuutorin ”varaamaan” iltaan. Fuksi-illat muuten järjestetään Agronomitalossa, joka ei ole ihan mikä tahansa talo, vaan upea jugendhelmi Helsingin Kaartinkaupungissa.

Tervetuloa, pistetään kahvit porisemaan ;)

Suvi Huttunen, Agronomiliiton opiskelija-asiamies, opiskelijat(at)agronomiliitto.fi

ps. Kuopion fukseille tiedoksi, että tulemme Helsingistä teitä tapaamaan syksyllä samoissa merkeissä!

Lähetä kommentti