Agronomiliiton opiskelijajäsentapahtuma 2018: Menestystarinoita – motivaatiolla mestariksi

22.10.2018 12:00

Perjantaina 12.10. järjestettiin Agronomiliitolla tapahtuma ”Menestystarinoita – motivaatiolla mestariksi”. Kyseessä oli jokavuotinen opiskelijavaliokunnan järjestämä tapahtuma, jota olimme valiokunnassa suunnitelleet jo viime keväästä.

Kolme innostavaa tarinaa yrittäjyydestä, rohkeudesta ja motivaatiosta

Onnistuimme saamaan paikalle neljä motivoivaa puhujaa, jotka kaikki olivat Viikin opiskelijoita – nykyisiä ja entisiä. He olivat kasviperäisiä maitotuotteita valmistavan Mö Foods Oy:n Annamari Jukkola, hyönteismaataloutta edistävän Finsect Oy:n Lauri Jyllilä sekä vegaanista härkäpapujäätelöä eli Härtelöä valmistavan Lipasu Oy:n Francesca Åström ja Anni Niskakoski. Olimme valinneet tapahtumallemme teemaksi rohkeuden ja motivaation työelämässä, mutta puolivahingossa kaikkia puhujiamme yhdisti elintarvikealan yrittäjyys.

Tapahtuma alkoi puhujien puheenvuoroilla, ja kuulimme kolme innostavaa tarinaa yrittäjäksi ryhtymisestä. Pienen tauon ja viimeisen puhujan jälkeen vuorossa oli paneelikeskustelu, jossa myös yleisö pääsi osallistumaan ja esittämään kysymyksiä nuorille osaajille. Kuulimme muun muassa yrittäjien kokemuksia epäonnistumisista ja investoinneista sekä mielipiteitä yrittäjyyden hyvistä ja huonoista puolista.

Annamari Jukkola kertomassa yrittäjätarinaansa.

Tapahtumassa nautittiin illan aikana runsaan salaattibuffetin antimista

Pääsimme myös maistamaan puhujiemme yritysten tuotteita – rouskuvia cricket crackereita, vegaanista kaurajogua sekä kahta eri makua Härtelöä, joista vadelma-rosmariini yllätti kermaisuudellaan. Ympäristöystävällisten uuselintarvikkeiden hengessä tarjoilimme sponsoreiltamme saatuja herkullisia kasvisruokia: Tofua Jalotofulta, Härkis pyöryköitä Versofoodilta, hummusta ja falafeleja Baba Foodsilta sekä Yosan kauravälipaloja Fazerilta. Illan aikana pääsimme myös maistelemaan Coolheadin oluita.

Hetkessä täyteen mennyt jäsentapahtuma päättyi jatkoihin Agronomitalon alakerran The Cock -ravintolaan. Ilta oli erittäin onnistunut ja haluamme kiittää puhujiamme Annamaria, Lauria, Francescaa ja Annia sekä kaikkia paikalle kuuntelemaan päässeitä. Nähdään taas seuraavassa opiskelijatapahtumassa ensi vuonna!

-Ebba Snellman, Agronomiliiton opiskelijavaliokunnassa Voluntas ry:n edustajana.

Tapahtuman puhujat ja opiskelijavaliokuntalaiset iloitsemassa onnistuneesta opiskelijajäsentapahtumasta.
Tapahtuman puhujat ja opiskelijavaliokuntalaiset iloitsevat onnistuneesta opiskelijajäsentapahtumasta.

Lähetä kommentti