Neuvonta-alalle neuvottelutulos 18.3.2020

Ylityö-, vuoronvaihto- ja vapaa-aikana työasioissa matkustamisen kiellot päättyvät välittömästi.

Neuvonta-alan runkosopimusta koskeva neuvottelutulos saavutettiin myöhään eilen illalla 18.3. pitkän ja vaiherikkaan neuvottelurupeaman jälkeen. Neuvottelutulos käsitellään ja hyväksytään vielä sopijaosapuolten hallinnoissa, jonka jälkeen se tulee työehtosopimuksena voimaan runkosopimuksen soveltamisalalla. Tiedotamme tästä erikseen.

Faba osuuskuntaa ja Viking Genetics Oy:n talokohtaisia työehtosopimuksia koskevat neuvottelut jatkuvat ensi viikolla.

Neuvonta-alalle julistetut ylityö-, vuoronvaihto- ja työasioissa vapaa-ajalla matkustamisen kiellot päättyvät koko alalla välittömästi.

Runkosopimuksen sopivat palkansaajajärjestöt Agronomiliitto, Ammattiliitto Pro, JHL ja Jyty sekä työantajajärjestö Palvelualojen työnantajat Palta ry.

Lisätietoja:
Minna Hälikkä, Neuvottelupäällikkö, VT