WEBINAARIT: Yhdistystoiminnan perusteet -koulutussarja

14.9.2022 17:00 – 19:00

Agronomiliitto tarjoaa kaikille aiheesta kiinnostuneille jäsenille mahdollisuuden osallistua TJS Opintokeskuksen järjestämään Yhdistystoiminnan perusteet -koulutussarjaan. Yhdistystoiminnan perusteet -koulutussarja muodostuu kolmesta kaksituntisesta koulutuksesta, jotka järjestetään webinaareina. Koulutukset sisältävät luento-osuuksia, työskentelyä ja keskustelua. Koulutussarjasta saat valmiuksia yhdistyksen hallituksessa ja kokouksissa toimimiseen sekä yhdistyksen toiminnan suunnitteluun. Webinaareista ei tehdä tallenteita.

KOULUTUSSARJAN OHJELMA

Kaikki koulutukset toteutuvat klo 17-19. Etäkoulutustila avautuu klo 16.45. Jokaiseen koulutuksen sisältyy vähintään yksi noin 10 min. tauko.

Yhdistyksen kokoustoiminta 6.9.2022 klo 17-19 (ilmoittautuminen on päättynyt)

Kuinka yhdistyksen kokouksessa toimintaan? Miten varmistaa onnistunut ja vuorovaikutteinen kokous? Koulutuksessa käsittelemme yhdistyksen erilaisia kokouksia, kokoustekniikkaa, päätöksentekoa ja kokouksen asiakirjoja sekä vuorovaikutusta kokouksessa. Koulutus sisältää luento-osuuksia, työskentelyä ja keskustelua

- Yhdistyksen erilaiset kokoukset
- Kokoustekniikka
- Päätöksenteko
- Kokouksen asiakirjat
- Vuorovaikutus kokouksessa

Yhdistyksen hallituksen tehtävät 8.9.2022 klo 17-19 (ilmoittautuminen on päättynyt)

Mitä yhdistyksen hallituksen toimintaan kuuluu? Millaisia tehtäviä ja rooleja hallituksen jäsenillä on? Kuinka vahvistaa sitoutumista hallitustyöskentelyssä? Koulutuksessa käsittelemme hallituksen tehtäviä, hallituksen jäsenen oikeuksia ja velvollisuuksia sekä erilaisia tehtävärooleja innostusta ja motivaatiota unohtamatta. Koulutus sisältää luento-osuuksia, työskentelyä ja keskustelua.

Sisältö:
- Hallituksen tehtävät yhdistyslain ja sääntöjen mukaisesti
- Hallituksen jäsenen oikeudet, vastuut ja velvollisuudet
- Puheenjohtajan ja sihteerin tehtävät, hallituksen jäsenen tehtävät
- Innostus ja motivaatio voimana hallitustyössä

Yhdistyksen toiminnan suunnittelu 14.9.2022 klo 17-19 (ilmoittautuminen on päättynyt)

Koulutuksessa käsittelemme toiminnan lyhyen ja pitkän tähtäimen suunnittelua sekä toiminnan seurantaa ja arviointia. Ohjelmassa tutustumme erilaisiin työkaluihin ja menetelmiin sujuvan ja tehokkaan hallitustyöskentelyn tukena. Koulutus sisältää luento-osuuksia, työskentelyä ja keskustelua.

Sisältö:
- Toiminnan suunnittelu lyhyellä ja pitkällä aikavälillä
- Suunnittelun välineitä mm. jäsentarpeiden selvittäminen, kyselyt, vuosikello, työpajat
- Miten seurata ja mitata toimintaa

ILMOITTAUTUMINEN JA PERUUTUKSET:

Ilmoittautuminen koulutuksen on päättynyt

TJS Opintokeskus lähettää osallistumislinkin sähköpostitse koulutukseen ilmoittautuneille ennen sen alkamista. Jos et pääse osallistumaan, muistathan peruuttaa ilmoittautumisesi osoitteeseen toimisto(at)agronomiliitto.fi.

Lisätietoa: jäsenpalvelupäällikkö Suvi Huttunen, etunimi.sukunimi@agronomiliitto.fi

TJS Opintokeskus on Akavan ja STTK:n yhteinen koulutus- ja kehittämisorganisaatio.