Vertaisryhmäsparraus: vanhempainlomalta takaisin töihin

23.3.2015 17:00 – 19:00

Liitto tarjoaa vertaisryhmäsparrausta

Vanhempainlomalta takaisin töihin –ryhmän pilotti alkaa 23.3.2015 klo 17-19, Agronomiliiton toimistolla, P. Makasiinikatu 6 A 8. Vertaisryhmä kootaan yhdessä Luonnontieteden Akateemisenten Liiton jäsenistä. Ilmoittaudu mukaan ryhmiin verkkolomakkeella viimeistään 16.3.2015. Mikäli sparraukseen ilmoittautuu alle 10 henkilöä, tilaisuutta ei järjestetä. Saat vahvistuksen vertaisrymätilaisuuden toteutumisesta viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen.

Prosessi alkaa esitehtävistä. Niissä jokainen kuvailee odotuksensa prosessille sekä miettii tavoitteitaan. Valmentaja ja ryhmät tapaavat kasvotusten kerran, ja aloitustapaamisen jälkeen keskustelua käydään pikaviestinpalvelu Lyncin avulla noin puolen vuoden ajan. Ryhmät kokoontuvat osallistujien tarpeiden ja toiveiden mukaisesti. Aloitustapaamista moderoi valmentajan roolissa ura-asioiden päällikkö Heidi Hännikäinen.

Valmennus, eli coaching, on ryhmämuotoisenakin kohdennettu ja tehokas menetelmä, jolla haetaan keinoja yksilön elämäntilanteen ratkaisemiseksi. Elämänmuutoksissa valmennus voi auttaa tekemään muutoksia vähemmällä stressillä ja löytämään voimavaroja muutoksen läpiviemiseen.

Vastoinkäymisten käsitteleminen vertaisryhmässä valmentajan kanssa auttaa rakentamaan tulevaa sekä löytämään omat tarpeet, tavoitteet ja vahvuudet. Valmennuksella voidaan rakentaa myös itsetuntoa ja -varmuutta vaikeissa tilanteissa. Prosessin kannalta on tärkeää ymmärtää, että coach ei tee valmennettavan puolesta hankalia päätöksiä eikä neuvo asioissa.

Jos et pääse osallistumaan, niin muistathan peruuttaa ilmoittautumisesi mahdollisimman pian oheisen lomakkeen kautta (tai osoitteeseen toimisto (at) agronomiliitto.fi), . Viet muuten paikan joltain sellaiselta, joka odottaa jonossa peruutuspaikkaa. Huomioithan, että ilmoittamatta jätetyistä peruutuksista perimme 15 euron maksun.

Lisätietoja: Heidi Hännikäinen, 040 901 1645, urapalvelut (a) agronomiliitto.fi.