Osaamista etsimässä / Mirva Puranen Monster

16.1.2017 08:00

Tapasin viime viikolla Mirvan Monsterista ja suunnittelimme innostuneina tulevan vuoden yhteistyötä. Luvassa on mm. yhteinen tilaisuus liittyen tulevan osaamisselvityksemme tuloksiin sekä syksyllä kaksi webinaaria, ”Tästä rekrytoijat juuri nyt puhuvat” ja ”Miten erottua rekrytointijärjestelmissä”.

Heidi Hännikäinen ja Mirva Puranen

Ideoinnin lomassa keskustelumme pyöri myös paljon itse osaamisteeman ympärillä. Pyysinkin Mirvaa kiteyttämään lyhyesti ajatuksensa siitä, miksi hänen mielestään on tärkeää tunnistaa omaa osaamistaan.

”Kaiken työnhaun pohjalla on oman osaamisen ja vahvuuksien tunnistaminen. Näitä voi lähteä miettimään esimerkiksi mindmapin avulla. Sen voi rakentaa oikeastaan mihin vain - muistikirjaan tai exceliin, tyyli on vapaa. Kokoa siihen kaikki missä olet ollut mukana niin vapaa-ajalla kuin työssäkin, ja täydennä säännöllisesti. Työnhaussa tärkeää on olennaisen kiteyttäminen kaikkialle missä työnhaustasi viestit - miten sen teet, jos et ole varma missä olet hyvä ja mikä sinua motivoi? ” – Mirva Puranen, Monster

Tulet saamaan tammikuun lopussa linkin Agronomiliiton osaamisselvitykseen

Vietämme 120-vuotisjuhlaa teemalla "Suomi kasvaa ruoasta". Haluamme nostaa esiin suomalaista ruokaa ja alamme osaamista sekä tukea kotimaisen ruokaketjun kilpailukyvyn kehittymistä. Osana juhlavuoden toimenpiteitä haluamme kehittää uusia palveluita jäsentemme ammatillisen kehittymisen tueksi. Vastaa siis kyselyyn! Palveluiden sisältö kehitetään kyselyn vastausten pohjalta.

-Heidi / Urapalvelut

#agronomiliitto #suomikasvaaruoasta #agronomiliitto120 #osaaminen