Gradustipendit

Uudet gradustipendit myönnetään kaikille Agronomiliiton opiskelijajäseninä olleille vastavalmistuneille ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneille liiton jäsenille. Ne myönnetään aina takautuvasti tutkinnon suorittamisen jälkeen ja samalle henkilölle vain yhdestä tutkinnosta. Tutkielman arvosana vaikuttaa gradustipendin suuruuteen.

Täysimääräisten gradustipendien suuruudet ovat:

• Loistava/Erinomainen (l./ecl.)              275 €
  • Kiitettävä/Hyvä (mcl./cl.)                      125 €
  • Tyydyttävä/Hyväksytty (nsl./lub./a.)       75 €

Täysimääräisiä gradustipendejä voidaan leikata, jos jäsenyyden kesto ja jäsenmaksun maksamisen epäsäännöllisyys antavat siihen aihetta. Samoin varojen riittämättömyys voi olla leikkaamisen syy. Aiemmin saadut muut stipendit eivät vaikuta heikentävästi.

Uusien gradustipendien jakamiseksi yhteistyö tiedekuntien ja opetushenkilökunnan kanssa on keskeistä. Gradustipendin hakulomakkeen liitteeksi jätetään lausunto, jossa gradun ohjaaja tai opetuksesta vastaava professori tai lehtori vahvistaa gradun arvosanan sekä tiedon tutkinnon suorittamisesta.

Myönnetään 28.4.2017 alkaen valmistuville. Haku on jatkuva. Gradustipendien jako suoritetaan Agronomiliiton ilmoittamassa tilaisuudessa tai muutoin ilmoittamalla tavalla.

Katso hakuohjeet ja täytä hakulomake

Lisätietoja gradustipendeistä antaa jäsenpalvelupäällikkö Sini Kokkola, sini.kokkola(at)agronomiliitto.fi.