Gradustipendit

Gradustipendit myönnetään kaikille Agronomiliiton opiskelijajäseninä olleille vastavalmistuneille ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneille liiton jäsenille. Ne myönnetään aina takautuvasti tutkinnon suorittamisen jälkeen ja samalle henkilölle vain yhdestä tutkinnosta. Tutkielman arvosana vaikuttaa gradustipendin suuruuteen.

Täysimääräisten gradustipendien suuruudet ovat:

• Loistava/Erinomainen (l./ecl. tai 5/5)                   275 €
  • Kiitettävä/Hyvä (mcl./cl. tai 3-4/5)                       125 €
  • Tyydyttävä/Hyväksytty (nsl./lub./a. tai 1-2/5)       75 €

Täysimääräisiä gradustipendejä voidaan leikata, jos jäsenyyden kesto ja jäsenmaksun maksamisen epäsäännöllisyys antavat siihen aihetta. Samoin varojen riittämättömyys voi olla leikkaamisen syy. Aiemmin saadut muut stipendit eivät vaikuta heikentävästi.

Gradustipendin hakulomakkeen liitteeksi jätetään lausunto, jossa gradun ohjaaja tai opetuksesta vastaava professori tai lehtori vahvistaa gradun arvosanan sekä tiedon tutkinnon suorittamisesta. Vaihtoehtoisesti hakulomakkeen liitteeksi voi jättää tutkintotodistuksen, josta käy ilmi gradun arvosana sekä tieto tutkinnon suorittamisesta.

Myönnetään 28.4.2017 alkaen valmistuville. Haku on jatkuva. Gradustipendien jako suoritetaan kerran vuodessa Agronomiliiton ilmoittamassa tilaisuudessa tai muutoin ilmoittamalla tavalla.

Gradustipendiä kannattaa hakea mahdollisimman pian valmistumisen jälkeen, mutta kuitenkin viimeistään vuoden sisällä valmistumisesta.

Katso hakuohjeet ja täytä hakulomake

Lisätietoja gradustipendeistä antaa jäsenpalvelupäällikkö Anniina Lehto, anniina.lehto(at)agronomiliitto.fi.