« Muut yhdistykset

Yhdistyksen tiedottaja
Iiris Myllymäki

Liity mukaan!
Elintarvike-, maatalous- ja ravitsemusalan ammattilaiset.

Naisagronomit ry perustettiin vuonna 1935 Naisagronomikerhona. Agronomien yhdistyksen johtokuntaan valittiin ensimmäinen naisagronomien edustaja vuonna 1936. Naisagronomit ry rekisteröityi yhdistykseksi vuonna 1959. Tarkoituksena vaikuttaa naisagronomien palkkatasoon ja työnsaantimahdollisuuksien parantamiseen. 1960-luvulla Naisagronomit liittyi Naisjärjestöjen keskusliittoon. Viime aikoina yhdistys on korostanut maatalous- ja elintarvikealan naisten välistä kanssakäymistä ja yhdessäoloa. 2000-luvulla Naisagronomit sai oman sipulilogon, jonka on suunnitellut yhdistyksen pitkäaikainen jäsen Anna-Kaarina Jaakkola. Vuonna 2010 Naisagronomit liittyi Agronomiliittoon koulutusalayhdistyksenä.

Verkostoituminen luo näkökulmaa

Naisagronomit ry kokoaa yhteen eri tahoilla työskenteleviä maatalous-, elintarvike- ja ravitsemusalan ammattilaisia. Yhdistyksen toiminnan tarkoituksena on toimia yhdyssiteenä eri alojen välillä, pyrkiä huolehtimaan jäsenistön ammatillisesta kehittymisestä, ylläpitää kiinnostusta ammattialan ulkopuolisiin sekä naisen asemaa edistäviin kysymyksiin.

Yhteinen toiminta virkistää

Toiminnan painopisteenä on yhdessäolo. Jäseniltojen aiheet ovat monipuolisia ja kiinnostavia. Vapaamuotoisilla vierailuilla pääsee tutustumaan paitsi vierailukohteeseen myös uusiin ihmisiin. Tässä on esimerkkejä jäseniltojen aiheista: Vierailu eduskuntaan ja presidentin linnaan, yritysvierailut (mm. Berner, Paulig, Fazer ja Lumene Group), ruokakurssit, tutustuminen taidenäyttelyyn ja Ursan tähtitorniin. Jäsenten toiveet vaikuttavat tulevien iltojen aiheisiin. Tervetuloa mukaan!

Liity jäseneksi

Uudet jäsenet ovat lämpimästi tervetulleita mukaan yhdistyksen toimintaan. Jäseneksi voivat liittyä kaikki Agronomiliiton naisjäsenet, joilla on maa-, elintarvike- tai ravitsemusalaan liittyvä ylempi korkeakoulututkinto tai samoilla aloilla toimivat muun ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneet naiset.

Liity jäseneksi lähettämällä yhteystietosi osoitteeseen naisagronomit@gmail.com tai ottamalla yhteyttä Agronomiliittoon.

Jäsenmaksulla (15 €, opiskelijajäsenet 10 €) katetaan toiminnan kustannuksia. Jäsenmaksu laskutetaan Agronomiliiton jäsenmaksun yhteydessä.

Jäsenkirjeet

Lähetämme jäsenille sähköpostia tulevista tapahtumista jäsenkirjeissä. Voit lukea jäsenkirjeitämme myös alla olevista linkeistä. Tiedotamme toiminnastamme myös Naisagronomien omilla Facebook-sivuilla ja LinkedIn-ryhmässä.

Jäsenkirje 2/2014

Jäsenkirje 1/2015