Kesäretki Hämeenlinnan seudulle

10.6.2015 15:30

Kesäretkellä teemoina rypsiöljy ja lähiruoka Sibeliuksen maun mukaan

Teemme kesäretken Hämeenlinnan suuntaan keskiviikkona 10.6.2015. Vierailemme Janakkalassa sijaitsevassa Kankaisten Öljykasvit Oy:ssä, joka omistaa rekisteröidyn tuotemerkin Virginon (www.virgino.fi). Yritys toi kylmäpuristetun rypsiöljyn ensimmäisenä Suomessa maanlaajuiseen levitykseen. Yrityksen toiminta-ajatuksena on valmistaa terveysvaikutuksiltaan markkinoiden parasta kylmäpuristettua rypsiöljyä. Samalla syntyy ravitsevaa rypsipuristetta eläinrehuksi. Kankaisten Öljykasvit Oy tekee yhteistyötä monien tutkimuslaitosten kanssa, ja yritykselle on myönnetty useita tunnustuksia.

Yritysvierailun jälkeen syömme illallisen Hämeenlinnassa ravintola Piparkakkutalossa (www.ravintolapiparkakkutalo.fi), jossa on tarjolla HämeMenun mukaisia oman maakunnan parhaita makuja. HämeMenu on osa Ruokatieto-yhdistyksen kehittämää Makujen Suomi -ravintolakonseptia.  Nautimme lähiruoasta  koostetun Janne-menyyn hämeenlinnalaisen Jean Sibeliuksen syntymän 150-vuotisjuhlan kunniaksi.

Lähdemme retkelle Jokioisten S-marketilta 10.6.2015 klo 15:30, Forssan linja-autoaseman tilausajolaiturista torin laidalta klo 15:45 ja Tammelan koulukeskuksen edestä klo 16:00.

Matkan hinta on 30 euroa yhdistyksen jäseniltä tai perheenjäseniltä ja 40 euroa mahdollisilta muilta osallistujilta.

Pyydämme ilmoittautumiset ja tiedot erikoisruokavalioista viimeistään keskiviikkona 3.6.2015 sihteerille (merja.myllys@luke.fi , puh. 040 577 8567). Osallistumismaksu pyydetään maksamaan Lounais-Hämeen agronomien tilille FI59 5080 0620 0269 08 ilmoittautumisen yhteydessä.

Tervetuloa kesäiselle retkelle!