Hae edustajaksi Akavan opiskelijoiden valtuuskuntaan!

31.10.2016 00:00 – 23:59

Agronomiliiton edustuspaikka Akavan opiskelijoiden valtuuskunnassa on haettavana kaudelle 2017-2018! Tule hankkimaan kokemusta edunvalvonnasta ja lähde mukaan, sillä tekemällä oppii! Lähetä hakemuksesi, jossa kerrot lyhyesti itsestäsi ja aktiivisuudestasi opiskelijatoiminnassa, Agronomiliiton opiskelijavaliokunnalle 31.10 mennessä osoitteeseen opiskelijat(at)agronomiliitto.fi. Lisätietoja edustuspaikasta ja Akavan opiskelijoiden valtuuskunnasta saat opiskelija-asiamies Suvi Huttuselta (suvi.huttunen(at)agronomiliitto.fi).

Mikä on Akavan opiskelijoiden valtuuskunta?

Akavan opiskelijatoiminnasta päättää Akavan opiskelijoiden valtuuskunta, joka on Akavan hallituksen alainen toimikunta. Opiskelijoiden valtuuskunnan jäsenet valitaan kahdeksi vuodeksi kerrallaan, ja puheenjohtajien toimikausi on yksi vuosi. Akavan opiskelijoiden valtuuskunnassa on edustus jokaisesta Akavan jäsenjärjestöstä, jolla on opiskelijatoimintaaa. Edustajien määrä perustuu liittojen äänimääriin, joten isoimmilla Akavan liitoilla on useita edustajia. Agronomiliitolla on yksi edustaja ja tälle varaedustaja. Valtuuskunta kokoontuu kolmesta neljään kertaa vuodessa. Uusi valtuuskunta kokoontuu toimikautensa ensimmäiseen seminaarikokoukseen perjantaina 17.2. ja lauantaina 18.2. Helsingissä. Seminaariosuus pyhitetään Akavan toiminnan ja tekemisen agendalle. Akavan asiantuntijat ja johtajat käyvät oman sektorinsa (muun muassa koulutuspolitiikka, vaikuttamistyö, viestintä ja järjestötoiminta) toimintaa ja tekemistä läpi uusille toimijoille.