Vinkit jakoon!

10.5.2017 13:13

Kesäkuussa ilmestyvässä Alimentassa (3/2017) opiskelijoiden työelämäillassa saadut vinkit laitetaan jakoon. Tässä jutussa myös Vitan uraillasta poimitut vinkit kaikille opiskelijoille hyödynnettäväksi.

Viikin taloustieteilijät pitivät uraillan huhtikuun alussa Agronomiliiton kanssa yhteistyössä. Illan teemana oli johtajuus, esimiestehtävät sekä osallistuvien puhujien urat ja urakehitys. Puhujat esittäytyivät ja kertoivat omasta sijoittumisestaan työelämässä ja mitä nykypäivän johtajalta tai päälliköltä vaaditaan.

Illan aikana kuulimme HKScanin Corporate Responsibility Managerina työskentelevää Tiina Piiloa, Valion talousjohtaja Panu Brofeldtia ja Antell’n New Account Manageria Sami Syrjälää.

Poimin illan aikana muistiin muutamia vinkkejä jaettavaksi myös niille opiskelijoille, jotka eivät paikan päälle päässeet:

• Jos esimiestehtävät kiinnostavat, seuraa omia esimiehiäsi kesätöissä, harjoittelupaikoissa ja muissa opintojen aikaisissa töissä
  • Jos haluat joitain tiettyjä taitoja tai kokemusta, niin hanki sitä! Kaikkea ei opeteta omassa yliopistossasi. Muista hyödyntää JOO-opinnot!
  • Hae kaikkia sinua kiinnostavia työpaikkoja, vaikka tuntuisi ettei osaamisesi riitä työilmoituksessa kuvattuihin tehtäviin. On mahdollista, että hakemuksesi jää rekrytoijan pöydän nurkalle ja sinuun otetaan myöhemmin yhteyttä tai voi myös olla mahdollista, että rekrytoija kaipaa juuri sinun osaamistasi!
  • Pidä LinkedIn-profiilisi ajantasalla, päivitä säännöllisesti ja hyödynnä työnhaussa. LinkedInistä ihan oikeasti bongataan osaajia!

Suvi Huttunen, opiskelija-asiamies

Lähetä kommentti