Täällä opiskelijat, kuuleeko liitto?

15.5.2013 11:05

Mistä oikein on kysymys?

Meitä opiskelijoita on Agronomiliitossa jäseninä noin tuhat. Koska joka kuudes liiton jäsen on opiskelija, olemme tärkeä jäsenryhmä liitossa. Liitto onkin kiinnostunut opiskelijoiden asioista, ja siksi opiskelijoiden äänitorveksi on koottu kaikkia liiton aloja edustava opiskelijavaliokunta.

Edustajien kaudet valiokunnassa ovat kaksivuotisia, näin ollen valiokuntaan tulee vuosittain uusia tyyppejä. Jokainen ainejärjestö valitsee kullekin kaudelle oman edustajansa. Tämän vuoden valiokunnan vanhoja konkareita ovat Leo (Voluntas), Eemeli (Boa), Suvi A (Viri Lactis), Sanna (Sampsa), Tiia (Mentor-klubi) ja Axel (Agro-Forst). Saara (Oikos) aloitti edustajana viime vuoden puolivälissä. Uusia tulokkaita ovat Emmi (Lipidi), Meri (ViTa), Kaisa (IVA) ja Johanna (Myy).

Työtämme auttaa opiskelijasihteeri Suvi H, joka kokoaa meidät viisi kertaa vuodessa kokoustamaan ja järjestelee muutenkin opiskelijoiden asioita. Asiamies Heidi tuo kokouksiin koulutus- ja työvoimapolitiikan kuulumisia ja kyselee mielipiteitä opiskelijoita koskevia päätöksiä varten. Opiskelijavaliokunnan puheenjohtaja Saara edustaa opiskelijoita Agronomiliiton hallituksessa.

Tärkein tehtävämme on tuoda liittoon opiskelijoiden kuulumiset ja kokemukset niin opintojen kuin työelämänkin saralta. Järjestämme vuosittain tapahtuman opiskelijoille ja teemme Uratähtäin-työelämäliitteen Alimentaan. Tämän lisäksi ideoimme opiskelijatoimintaa ja pohdimme sopivia teemoja työelämäiltoihin ja kampusständeille.

Meitä voit tavata liiton ständeillä, tapahtumissa sekä työelämä- ja muissa teemailloissa. Syksyllä meillä on oma rasti fuksiaisissa. Saatoit myös nähdä vapputankkauksessa vihreitä lippiksiä?

- Saara ja Suvi H.

Kirjoittajista Saara on opiskelijavaliokunnan puheenjohtaja ja Suvi on opiskelijasihteeri.

Ota yhteyttä meihin!

Lähetä kommentti