Lautasella-messuilla

11.5.2018 12:05

Opiskelijat tutustumassa Lautasella-messujen kattaukseen.

Toissa viikonlopun Lautasella 2018 -erityisruokavaliomessut kuhisivat väkeä, kun kävimme opiskelukaverini Tuulin kanssa katsastamassa messujen antia. Kyseessä oli uutuustapahtuma, jossa kohtaamaan pääsivät erityisruokavalioihin sopivien elintarvikkeiden kuluttajat, valmistajat, maahantuojat sekä jälleenmyyjät. Tarjontaa messuilla oli reilusti niin gluteenitonta, vege-, vegaani-, maidotonta kuin elävää ja raakaravintoruokavaliota noudattaville. Tunnelma oli hyvä, ja messut tarjosivat tietoa terveydestä ja sen ylläpidosta monella tapaa.

Lautasella-messut sopivat niin ammattilaisille kuin tavallisille kuluttajille. Kuluttajat saivat messuilla testatakseen paljon uutuuksia sekä ostaa erityisruokavalioonsa sopivia tuotteita messuhinnoin. Parasta omasta mielestänikin messuilla oli ehdottomasti niin moniin uutuustuotteisiin tutustuminen, niiden maistelu sekä tietysti myös ostosten teko edulliseen hintaan! Moni kuluttaja ja muutama terveysalan ammattilainenkin oli ostosten teon lisäksi selkeästi tulleet hakemaan ajankohtaista tietoa erityisruokavalioista ja niihin liittyvästä tutkimustiedosta. Messujen tietoiskut, luennot sekä näytöskeittiön anti olivatkin hyödyllistä ja mukavaa seurattavaa. Tulevana ammattilaisena oli mukava kuulla erityisruokavaliokentällä vallitsevista uusista tuulista sekä saada tietoa erityisruokavaliovalmisteiden tarjonnan kehityssuunnasta sekä siitä, millaiselle tuote- tai palvelukehitykselle olisi vielä tarvetta.

Messupäivän monipuolinen gluteeniton lounasbuffet sai myös kehuja, ja lounas oli omasta mielestänikin yksi päivän parhaista ja herkullisimmista hetkistä! Ensi vuonna uudestaan!

Messuterkuin, opiskelijapromoottori ja ravitsemustieteen opiskelija Henna Kuru

Lähetä kommentti