Poliittinen mielenilmaus

Akava, SAK ja STTK ovat päättäneet järjestää yhteisen poliittisen mielenilmaisun sopimusoikeuden ja -vapauden puolustamiseksi ja pakottavaa lainsäädäntöä vastaan. Tilaisuus järjestetään Helsingin Rautatientorilla perjantaina 18.9. klo 11-12.30.

Asiassa keskeistä on se, että maan hallitus on rajoittamassa sopimisvapautta pakottavalla lainsäädännöllä. Suomi on sitoutunut kansainvälisiin sopimuksiin, jotka koskevat työelämää ja sopimista. Hallituksen tulee kunnioittaa perustuslakia ja sen sisällä olevaa sopimisvapautta.

Agronomiliitto tukee Akavan kantaa sopimusoikeuden ja –vapauden puolustamisen osalta. Agronomiliitto päättää ja tiedottaa näkemyksestään ja ohjeistuksestaan jäsenkunnalle perjantain tilaisuuden osalta ensi tilassa.