Palkansaajajärjestöt kysyvät jälleen – Mikä fiilis?

Palkansaajajärjestöjen imago- ja järjestäytymiskampanja Mikä fiilis? näkyy tv:ssä, elokuvateattereissa ja sosiaalisessa mediassa loka–marraskuussa.

Yli kahta miljoonaa palkansaajaa edustavat SAK, Akava ja STTK muistuttavat kampanjallaan, että kuulumalla ammattiliittoon voimme vaikuttaa tulevaisuuden työelämään.

Mikä fiilis? -kampanjan ensimmäinen vaihe talvella 2014 nosti esiin palkkatasa-arvon, työpaikkakiusaamisen, nollatuntisopimukset ja korvauksettomat ylityöt.

Kampanjan kakkosvaiheen aiheet on valittu keväällä 2015 toteutetun kohderyhmätutkimuksen tulosten perusteella. 20–35-vuotiaiden järjestäytymättömien palkansaajien kohderyhmässä nousi esiin huoli työelämän heikennyksistä.

Nuoria palkansaajia mietityttivät muun muassa oikeudenmukainen palkkaus, lomaoikeus, riittävä vapaa-aika, perhevapaat sekä irtisanomissuoja.

Kampanjan aloittaa 15. lokakuuta viisi humoristista tv-spottia, ”kuvitteelliset kohtaukset tulevaisuuden työ-elämästä”. Kampanja on vahvasti esillä myös YouTubessa, Googlessa, netti-tv-palveluissa ja sosiaalisessa mediassa. Mikä fiilis? kuuluu lisäksi radiossa ja se nähdään valkokangasmainonnassa Finnkinolla.

Olisihan se aika liittyä ammattiliittoon!

Kampanja-aika on 15.10.–30.11.

Kampanjasivusto: Mikäfiilis.fi [http://www.mikafiilis.fi]

Facebook: http://www.facebook.com/mikafiilis [https://www.facebook.com/mikafiilis]

Linkki: http://www.akava.fi/index.phtml?s=1936&9538_m=15958