Maataloustoimittajat ry:n Tiedonjyvä-palkinto Timo Jaakkolalle

Maataloustoimittajat ry palkitsi vuosittaisella Tiedonjyvä-palkinnolla asiantuntijajohtaja Timo Jaakkolan Nordea Pankista.

Maa- ja metsätalousasiakkaiden asiantuntijajohtajana Nordeassa työskentelevä Timo Jaakkola ottaa aktiivisesti ja rohkeasti kantaa maatalouselinkeinoon liittyviin talousasioihin tavoitteenaan maatilojen kannattavuuden parantaminen. Hän myös vastaa auliisti, nopeasti ja selkeästi maa- ja metsätalouden rahoitusasioita koskeviin kysymyksiin.

Jaakkola kertoo asiat suoraan, vaikka kaikki maatalousyrittäjät eivät varmasti siitä aina pidäkään. Hän on ottanut kantaa muun muassa korkeisiin peltojen osto- ja vuokraushintoihin sekä kevyin perustein tehtyihin kone- ja rakennusinvestointeihin.

Kannanotot osoittavat, että Jaakkola on pankin toimihenkilönäkin maatalousyrittäjien puolella kannustaen yrittäjiä harkitsemaan investointejaan ja lainanottoaan huolellisemmin.

Agronomina ja Sastamalassa kasvinviljelytilaa pyörittävänä yrittäjänä Timo Jaakkola tuntee hyvin maanviljelijöiden arjen ja osaa siten puhua viljelijöiden kieltä.

Timo Jaakkola palkittiin Tiedonjyvä-palkinnolla Helsingissä 19.1.2016. Palkintoon sisältyi Terramedia Oy:n lahjoittama 500 euron stipendi.

Maataloustoimittajat ry on maa-, metsä- ja elintarviketalouden toimittajien ja tiedottajien yhdistys, johon kuuluu noin 250 jäsentä. Yhdistys on vuodesta 1976 jakanut Tiedonjyvän maatalous-, metsä- tai ruoka-alan ammattilaiselle, joka on toiminnallaan tuonut julkiseen keskusteluun uusia aineksia, osoittanut aktiivisuutta tiedottamalla alansa tapahtumista tai joka on suhtautunut myönteisesti tiedotusvälineiden tiedonhankintaan. www.maataloustoimittajat.fi