Lapin agronomit ry on vuoden 2013 yhdistys

Yhdistyksen toiminta on ollut edellisen vuosien tapaan ylivertaista aktiivisuudessaan. Toiminta on koostunut sekä ammatillisesta että vapaa-ajan toiminnasta yhteiskunnallista vaikuttamista unohtamatta. Agronomiliiton hallitus jakoi vuotuisen yhdistyspalkinnon lauantaina 5.4.2014 liiton järjestämässä ajankohtaispäivässä.

Kunniakirjan, puisen kiertopalkinnon ja 2000 euron stipendin sekä kukat vastaanotti Lapin agronomien puheenjohtaja Hannu Linjakumpu ja johtokunnan jäsen Marja Uusitalo (kuvassa). Ensimmäisinä onnittelemaan pääsivät Agronomiliiton hallituksen varapuheenjohtaja Raija Saarela sekä liiton toiminnanjohtaja Jyrki Wallin.

Hannu Linjakumpu Marja Uusitalo

”Vuoden aikana yhdistyksellä on ollut yhdeksän jäsentapahtumaa. Tapahtumissa on tutustuttu niin vesivoiman tuotantoon, maatalouteen kuin saatu vinkkejä omaan varallisuuden hoitoon. Myös harrastus-toiminta on ollut monipuolista. Esimerkiksi on käyty katsomassa teatteria, järjestetty suunnistustapahtuma ja perehdy puiden leikkaamisen saloihin. Mainitsemisenarvoinen toimintaidea on harrasteilta, jossa yhdistyksen jäsenet kertovat muille omasta harrastuksestaan. Viime keväänä harrasteillassa kerrottiin alppiurheilutoiminnasta koko perheen harrastuksena sekä opeteltiin suksien voitelua”, avasi Raija Saarela perusteita, joilla Lapin agronomit palkittiin viimevuotiseen tapaan.

Yhdistys on ollut yhteydessä alueen kansanedustajiin sekä sillä on nimettynä edustaja Akavan alueverkostoon. Heillä on ollut yhteistyötä myös alueen metsänhoitajien kanssa, ja yhdistys on myöntänyt stipendin Lapin ammattiopiston luonnonvara-alan opiskelijalle.

Aktiivinen toiminta ei onnistu ilman toimivaa viestintää. Yhdistyksen viestintä ansaitseekin erityiskiitoksen. Vuoden aikana yhdistys on lähettänyt jäsenilleen kahdeksan jäsenkirjettä ja viisi muuta tiedotetta. Lisäksi he ovat muistaneet merkkipäiväänsä viettäneitä jäseniä. Yhteydenpito Agronomiliittoon on ollut aktiivista ja oma-aloitteista, perusteluissa kerrotaan.

Lisätietoa:
Lapin agronomit ry, Hannu Linjakumpu, 040 848 1962
Toiminnanjohtaja Jyrki Wallin, jyrki.wallin@agronomiliitto.fi, 040 901 1640

Agronomiliitto yhdistää koko ruokaketjun: siihen kuuluu noin 6 000 maatalous-, elintarvike-, ravitsemus-, kotitalous-, ympäristö-, bio- ja kuluttajatieteiden asiantuntijaa. Liitto on palvelu- ja etujärjestö, joka ajaa jäsentensä ammatillisia ja yhteiskunnallisia etuja. Vuonna 1897 perustettu Agronomiliitto on Akavan jäsenjärjestö.