Ammattiliitot kyselevät fiiliksiä työelämästä #mikäfiilis

Mikä fiilis?! – Palkansaajakeskusjärjestöjen kampanja kääntää katseet työhön ja sen tekijöihin

Mikä on tänä päivänä fiilis työelämässä, kannattaisiko asioille tehdä jotain? SAK:n, STTK:n ja Akavan järjestäytymisen edistämistä tukeva kampanja pyrkii innostamaan keskusteluun työstä ja sen tekemisestä.
 
Kampanja nostaa esiin ammattiliittojen roolin 2020-luvun työelämässä ja herättää keskustelua ay-liikkeen työn merkityksestä. Se myös tukee osaltaan liittojen jäsenhankintaa.
 
Kampanjan teemat pohjaavat järjestöille yhteisiin tavoitteisiin: SAK:ta, STTK:ta ja Akavaa yhdistävät esimerkiksi tasa-arvoon, työhyvinvointiin, säällisiin työaikoihin ja -tapoihin sekä työn ja yksityiselämän yhteensovittamiseen liittyvät tavoitteet.
 
Yksi tärkeimmistä viesteistä on, että ammattiliitossa jokainen voi olla mukana päättämässä, mihin suuntaan työelämä kulkee ja millaista töissä on.
 
Ensimmäinen markkinointi-isku käynnistyi sosiaalisessa mediassa torstaina 11. joulukuuta. Tv-mainonta alkoi 26. joulukuuta, radiomainonta vuodenvaihteessa.
 
Kampanja näkyy joulukuusta helmikuuhun sosiaalisessa mediassa Facebookissa, Twitterissä, Instagramissa, Youtubessa. Järjestöt kampanjoivat myös radiossa ja televisiossa sekä suurimpien kaupunkien kaduilla.
 
Kampanjasivusto on osoitteessa Mikäfiilis.fi
Fiiliksiä jaetaan #mikäfiilis-tagilla.