Agronomiliitto tukee sopimusoikeuden ja -vapauden puolustamista, mutta ei kehota jäseniään osallistumaan mielenilmaukseen

Agronomiliiton hallitus on tänään päättänyt suhtautumisestaan perjantaille suunnitellusta mielenilmaisusta ja informoinut päätöksestä jäsenkuntaansa.

Agronomiliitto tukee Akavan kantaa sopimusoikeuden ja –vapauden puolustamisen osalta.  Agronomiliiton hallitus katsoo kuitenkin, että suunnitellun mielenilmaisun yleisluonne on muuttunut niin paljon, että emme voi jäseniämme kehottaa siihen osallistumaan. Liitto ei hyväksy laajentuneita toimia, joilla vaikeutetaan hauraan talouden elpymistä.

Liiton jäsenet voivat halutessaan osallistua tähän poliittiseen mielenilmaukseen virkasuhteisia lukuun ottamatta. Heidän oikeuttaan osallistua mielenilmauksiin on lainsäädännöllä rajoitettu. Kyse ei ole lakosta eikä muustakaan työtaistelusta. Agronomiliitto ei myöskään maksa lakkoavustusta tai matkakorvausta tähän tilaisuuteen osallistumisesta.

Agronomiliitto jatkaa työtään koko jäsenkuntansa edunvalvojana ja koko ruokasektorin toimintamahdollisuuksien edistäjänä. Pyrimme omia kanaviamme käyttäen edistämään toimia, joilla yhdessä Suomen hallituksen, työnantajien ja työntekijöiden kesken löydetään tasavertaiset ja toimivat keinot Suomen kustannuskilpailukyvyn parantamiseksi. Onnistuminen edellyttää luottamusta.

Agronomiliiton hallitus

Lisätietoja:

Mikael Jern, hallituksen puheenjohtaja , p. 040 5276145

Jyrki Wallin, toiminnanjohtaja, p. 040 9011640

Mikäli päätät osallistua mielenilmaisuun, lue tästä lisäohjeita>>

Ajantasaista infoa tapahtumasta löytyy Akavan facebook-tapahtumasivulta>>

Mielenosoitus näkyy suorana nettilähetyksenä useassa eri mediassa. Lavan tapahtumat välittää SoundGroup http://livestream.com/sahaprod/stop