Agronomiliitto jakoi ensimmäiset gradustipendit

Agronomiliitto jakoi historian ensimmäiset gradustipendit liiton vastavalmistuneiden juhlassa perjantaina 20.4. Agronomitalossa.

Gradustipendit ovat osa Agronomiliiton ja sen yhteydessä toimivien säätiöiden keväällä 2017 julkistettua SUOMI KASVAA RUOASTA -tutkimusapurahat ja koulutusstipendit kokonaisuutta. Gradustipendi on samalla Agronomiliitto-yhteisön onnittelu ja valmistumislahja ruoka-alan tulevaisuuden tekijöille.

Agronomiliiton uudet gradustipendit ovat Suomessa ainutlaatuinen jäsenetu ja opiskelukannustin. Stipendi myönnetään kaikille Agronomiliiton opiskelijajäseninä olleille vastavalmistuneille ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneille liiton jäsenille.

Gradustipendit ovat suuruudeltaan 75-275 euroa, riippuen tutkielman arvosanasta. Haku on jatkuva ja se aukesi kesäkuussa 2017. Ensimmäisessä jakotilaisuudessa 20.4. gradustipendin vastaanotti 50 Agronomiliiton vastavalmistunutta jäsentä ja jakosumma oli yhteensä vajaat 10 t€.

Agronomiliiton 120-vuotisjuhlavuoden 2017 kunniaksi syntyi SUOMI KASVAA RUOASTA -tutkimusapuraha- ja koulutusstipendimalli. Tänä vuonna varoja myönnetään yhteensä noin 340 000 euroa ruoka-alan tutkimukseen ja jäsenkunnan koulutukseen. Rahoittajatahoina toimivat Oiva Kuusisto Säätiö, Henrik ja Ellen Tornbergin Säätiö, Agronomiliiton tiede- ja tutkimussäätiö sekä Agronomiliitto.

Lisätietoja: Agronomiliiton toiminnanjohtaja, säätiöiden asiamies Jyrki Wallin, puh. 040 901 1640