Vanhempainvapaalta työelämään palaavien vertaisryhmä - ALOITUSTAPAAMINEN

10.9.2018 17:00

Pienryhmään kootaan vanhempainvapaalta töihin paluuta suunnittelevia, joita askarruttaa työpaikan puuttuminen, työnkuvan mahdolliset muutokset tai osaamisen tunnistaminen ja markkinointi. Aloitustapaaminen on Agronomiliiton toimistolla ma 10.9.2018 klo 17.00-19.00.

Ryhmä kokoontuu neljä kertaa noin kuukauden välein. Tapaamisissa käsitellään ryhmän itse ensimmäisellä tapaamiskerralla määrittelemiään teemoja. Tavoitteena on madaltaa työhön paluun kynnystä ja saada voimaa vertaisryhmästä. Ryhmän vetäjänä toimii kaksi valmentajaa.

Valmennus, eli coaching, on ryhmämuotoisenakin kohdennettu ja tehokas menetelmä, jolla haetaan keinoja yksilön elämäntilanteen ratkaisemiseksi. Elämänmuutoksissa valmennus voi auttaa tekemään muutoksia vähemmällä stressillä ja löytämään voimavaroja muutoksen läpiviemiseen. Vastoinkäymisten käsitteleminen vertaisryhmässä valmentajan kanssa auttaa rakentamaan tulevaa sekä löytämään omat tarpeet, tavoitteet ja vahvuudet. Valmennuksella voidaan rakentaa myös itsetuntoa ja -varmuutta vaikeissa tilanteissa. Prosessin kannalta on tärkeää ymmärtää, että coach ei tee valmennettavan puolesta hankalia päätöksiä eikä neuvo asioissa.

Ilmoittaudu mukaan ryhmään ilmoittautumislomakkeen kautta ma 2.9.2018 mennessä. Ryhmä toteutuu, jos ilmoittautuneita on vähintään 5 henkilöä. Ryhmä toteutetaan Agronomiliiton ja Luonnon-, ympäristö- ja metsätieteilijöiden liitto Loimun yhteistyönä.

Lisätietoja: Heidi Hännikäinen, urapalvelut (at) agronomiliitto.fi