Opintomatka Unkariin lokakuussa

12.10.2015 07:00 – 16.10.2015 00:00 Tervetuloa mukaan Unkarin pustalle!

Matkaohjelma

12.10. Maanantai lounas, illallinen
Aamulento Helsingistä Budapestiin. Budapestin lentokentällä on vastassa suomenkielinen opas. Ajamme Gödöllön kau-punkiin, joka on noin 30 km päässä Budapestista. Ensin syömme lounaan ja sen jälkeen on vuorossa tutustuminen Szent István maatalousyliopistoon. Majoittuminen hotelliin Budapestissa noin klo 17.30. Yhteinen tervetuloillallinen.

13.10. Tiistai    aamiainen, lounas, illallinen
Aamiainen. Aamupäivällä on kaupunkikierros. Budan kukkulat ja Pestin laakean litteän tasangon erottavat toisistaan Tonavajoen hiljakseen virtaavat vedet. Näemme kaupungin mer-kittävimmät nähtävyydet. Lounas syödään puolen päivän aikaan. Klo 13.30 tapaamme „MEGOSZ” Unkarin yksityisten met-sänomistajien kansallisen liiton presidentin. Yleisesittelyn jälkeen ajamme noin 45 km päähän Pilisiin, jossa tutustutaan metsään. Palaamme Budapestiin noin klo 17.30. Yhteinen illallinen Kaltenberg ravintolassa klo 20.00.

15.10. Keskiviikko    aamiainen, lounas, illallinen
Aamiainen. Klo 9.00 lähdemme ajamaan kohti Enying-nimistä paikkakuntaa, jonne on noin 100 km matkaa. Aamupäivän kohden on Enying maatalousyhtymä. Se on yksi Unkarin vanhimmista maatalousyrityksistä. Viljelyala on noin 5000 ha ja maitolehmiä on noin 3500 sekä hevossiittolassa noin 60–64 hevosta vuosittain. Tutustumme kaikkiin kolmeen tuotantohaaraan. Lounas ohjelman lomassa. Iltapäivän lopuksi meille esitellään Agárd´n unkarilainen “pálinka” jaloviina. Sen valmistuksessa käytetään mm. ruusunmarjaa, mustikoita, orapihlajaa. Alkuillasta palaamme Budapestiin. Klo 20.00 lähdemme illallisristeilylle Tonavan aalloille.

15.10. Torstai     aamiainen ja lounas
Aamiainen. Aamupäivän ajan tutustumme Vác’n kylässä yksityisomistuksessa olevaan yritykseen, jonka päämäärä on voittoa tavoittelematta edistää tutkimusta, yhdistää tutkijat ja ammattilaiset, löytää hyviä keskusteluväyliä ja yhteistyötapoja. Ennen lounasta jaloittelemme kaupungin keskustassa, jonka neoklassinen myöhäisbarokki katedraali (1761–1777) on kuuluisin nähtävyys. Klo 12.30 lounas. Aterian jälkeen menemme lautalla Tonavan toiselle rannalle Szentedreen. Siellä tutustumme Bioenergialaitokseen. Vierailun jälkeen on hetki vapaata aikaan kauniissa keskiaikaisessa käsityöläiskaupungissa. Budapestiin palataan klo 17.30. Ilta on vapaa.

16.10. Perjantai aamiainen ja lounas
Aamiainen ja vapaa aamupäivä. Noin klo 11.00 lähdemme yhdessä tutustumaan Budapestin suureen kauppahalliin ja sieltä matka jatkuu Etyek-nimiselle paikkakunnalle. Siellä tutustumme viinitilaan ja syömme lounaan perheyrityksen ravintolassa. Klo 15.45 lähdemme lentokentälle. Finnairin lento Helsinkiin läh-tee klo 19.15. Perille saavutaan klo 22.35

Ohjelma on tulostettavissa pdf-muodossa täältä.

Lentoaikataulu
12.10. Helsinki – Budapest AY 753 klo 9.30 – 10.50
16.10. Budapest – Helsinki AY 756 klo 19.15 – 22.35.  Ajat ovat paikallisaikoja.

Hotelli
Danubius Health Spa Resort Margitsziget
http://www.danubiushotels.com/our-hotels-budapest/danubius-health-spa-resort-  margitsziget

Rauhallinen sijainti Margaretin saarella Tonavassa, Budan ja Pestin välissä. Kylpylähotelli Danubius Thermal Hotel Margitsziget sijaitsee 4 km pitkällä Margaretin saarella, noin 3 km päässä Budapestin keskustasta. Hotellissa on ravintola, kahvila, baari, kokous/ konferenssitilat, kauneushoitola, kauppoja ja paikoitusalue. Hotelli remontoitiin vuonna 2006. Hotelli on tunnettu erinomaisesta kylpyläalueestaan, jossa on uima-allas ulkona ja sisällä sekä thermal-allas (32-38ºC). Monipuoliset kylpylä- ja hoitolapalvelut. Kaikissa huoneissa on kylpyhuone/suihku, wc, hiustenkuivain, kylpytakit, puhelin, mahdollisuus Internet-yhteyteen, kaapeli-TV, minibaari, tallelokero, ilmastointi ja parveke.
Osoite: Margitsziget, 1138 Budapest, Unkari.

Matkan hinta
1500,00 € / henkilö,
1350,00 € / henkilö TTS, Agronomiliiton jäsen ja Uudenmaan Siemenviljelijäin yhdistyksen jäsen

Hintaan sisältyy
-    lennot Helsinki – Budapest – Helsinki Finnairin lennoilla
-    matkustajamaksut ja lentokenttäverot
-    bussikuljetukset Unkarissa
-    suomenkielisen oppaan palvelut Unkarissa
-    neljän yön majoittuminen jaetussa kahden hengen huoneessa aamiaisin
-    ohjelmassa mainittu tai sitä vastaavat ammatti- ja turistivierailut
-    tilavierailut ja sisäänpääsymaksut
-    viisi lounasta ilman ruokajuomia
-    kolme illallista ilman ruokajuomia

Hintaan ei sisälly
-    yhden hengen huone, lisämaksu on 150 € / henkilö
-    ruokajuomat yhteisillä aterioilla
-    matkavakuutus, jonka tekemistä suosittelemme
-    Unkarin virallinen valuutta on forintti

Hintaperuste
Hinta perustuu 15.4.2015 tiedossamme oleviin hinnastoihin, valuuttakursseihin ja viranomaismaksuihin. Oikeus muutoksiin pidätetään. Lisäksi hinta edellyttää, että matkalle ilmoittautuu vähintään 20 matkustajaa.

Varaukset ja lisätiedot
FMT / Forssan Matkatoimisto Oy