Suomalainen ruokakulttuuri – mistä tulemme ja mihin olemme menossa?

24.10.2015 13:00 Jäsenille avoin seminaari Helsingissä.

Tervetuloa Agronomiliiton jäsenseminaariin lauantaina 24.10. klo 13.00–16.15, Ravintola Pörssiin, Fabianinkatu 14, Helsinki.

Ohjelma

13.00 Seminaarin avaus, Agronomiliiton hallituksen  pj.  MMM, agronomi Mikael Jern.

13.10 - 14.00 Ruokakulttuurin laaja kattaus. alustajana MMM Ulla Rauramo

14.00 – 14.10 Keskustelua

14.10 – 14.30 Kahvitauko

14.30 – 15.10 Mitä suomalainen kuluttaja ruoasta etsii?  Halpuuttamista, elämystä,  laatua vai turvaa? MMT Minna Autio

15.10 – 15.20 Keskustelua

15.20 – 16.00 Suomi 100 - suomalaisen ruokakulttuurin suuri mahdollisuus 2017. FM Pekka Timonen

16.00 – 16.15 Keskustelua

Seminaari on maksuton, mutta pyydämme kahvitarjoilun takia ilmoittautumista  9.10. mennessä.  Ilmoittautua voi sähköisellä lomakkeella tai toimistolle Mirja Rissaselle, puh. (09) 251 1160

Tervetuloa mukaan!

Ulla Rauramo (MMM) on ravitsemusviestinnän ja ruokakulttuurin pitkän linjan arvostettu ammattilainen. Hän on suorittanut yliopistollisen loppututkinnon sekä ravitsemustieteessä että eläinfysiologiassa ja kirjoittanut toistakymmentä ruokakulttuuriin liittyvää kirjaa sekä luennoinut aiheesta ahkerasti.

Minna Autio (MMT) on kulutustutkija ja toimii kuluttajaekonomian yliopistonlehtorina taloustieteen laitoksella Helsingin yliopistossa. Hänen ruokatutkimuksensa ovat keskittyneet lähi- ja luomuruuan merkityksiin kuluttajien arjessa, sekä eläinten hyvinvointikysymyksiin osana ruokatuotantoa.

Pekka Timonen (FM) on Suomalaisen ruokakulttuurin edistämissäätiön (ELO) valtuuskunnan puheenjohtaja ja Suomen itsenäisyyden 100-vuotisjuhlan vastaava pääsihteeri. Hän on toiminut mm. Helsingin kaupungin kulttuurijohtaja ja ollut mukana monissa kulttuuriprojekteissa Suomessa ja maailmalla.