Asiantuntijan ajankohtaiset

14 helmi

#UpeaUra – Osaamista ja kokemuksia jakamassa!

Mitä tapahtuu, kun kaksi naista perustaa ryhmän, jossa voi keskustella työnhausta toinen toista tukien? Syntyy ilmiö nimeltä Ompeluseura, joka järjesti täynnä energiaa ja osaamista olevan verkostoitumistapahtuman #UpeaUra viime perjantaina Helsingissä Korjaamolla. Minulle oli suuri ilo olla mukana upeassa uudenlaisessa ura- ja työnhakutapahtumassa, jossa useat vapaaehtoiset jakoivat tietoaan ja taitojaan muiden hyväksi. Meitä oli paikalla 400, mutta päivää seurattiin myös etäyhteydellä. Yhteensä kuulolla oli noin 900.

26 tammi
20 tammi

Mistä yrittäjän osaaminen on tehty? / Kaisa Välivehmas, Uniikkiura Oy

Tapasin viime viikon lopulla Kaisan Uniikkiura Oy:stä. Hän on ohjannut vuosien aikana eri rooleissa tuhansia opiskelijoita, työnhakijoita, työntekijöitä ja yrittäjiä työelämän eri tilanteissa uuteen työhän, samaan työhön eri roolissa tai yrittäjyyteen.

16 tammi

Osaamista etsimässä / Mirva Puranen Monster

Tapasin viime viikolla Mirvan Monsterista ja suunnittelimme innostuneina tulevan vuoden yhteistyötä. Luvassa on mm. yhteinen tilaisuus liittyen tulevan osaamisselvityksemme tuloksiin sekä syksyllä kaksi webinaaria, ”Tästä rekrytoijat juuri nyt puhuvat” ja ”Miten erottua rekrytointijärjestelmissä”.

23 joulu

Mitä osaamista tulet tarvitsemaan? - jäsentutkimus tammikuussa 2017

Työn murroksesta on heitelty erilaisia arvioita. Onko niin, että jo lähitulevaisuudessa yhden työnantajan palveluksessa tehtävä kahdeksasta neljään -työ on enemmänkin poikkeus kuin sääntö? Tätä pohdimme tällä hetkellä paljon eri yhteyksissä hoitaessamme jäsentemme asioita.

21 syys
1 kesä

Työaikalaki on remontin tarpeessa

Nykyinen tapa tehdä työtä vaatii myös lain päivittämistä.

8 touko
18 syys

Miten työkokemusta hankitaan jatkossa?

Opiskeluanaikaisen työkokemuksen hankkiminen tulevaisuudessakin tärkeää.

20 helmi

Lounaalta mielen vitamiineja

Heidi maistelee ajatuksella ja suosittelee kokeilemaan!

5 marras

Yrittäjät leipoivat lisätietoa

Yrittäjävaliokunta tutustui Viikin kampuksella maatalous-metsätieteellisen tiedekunnan yrittäjäopetukseen sekä uudistuneeseen Makeryyn.

12 elo

Onko töihin paluu ankeaa?

Vaikka olisikin, niin sitä voi helpottaa!

6 kesä

Tutkinto yksin ei riitä työnhaussa

Työtä haetaan osaamisella, ei tutkinnolla.

15 maalis