Kisaraati

Kisaraati valitsi kisaan lähetetyistä kuvista 6 finalistia! Finalistikuvat pääsivät yleisöäänestykseen.

Kisaraadissa olivat mukana:

Marianne Heikkilä, pääsihteeri, Marttaliitto

Markku Pulkkinen, puheenjohtaja, Maataloustoimittajat ry

Riitta Mustonen, puheenjohtaja, Ruokatoimittajat ry

Karim Khanji, ravitsemustieteen opiskelija, Itä-Suomen yliopisto

Tuulikki Suihkonen, Digital Marketing Manager, Yara Suomi Oy

Suvi Huttunen, opiskelija-asiamies, Agronomiliitto ry (raadin sihteeri)

Kisaraadin esittelyt:

Marianne Heikkilä on helsinkiläinen kahden lapsen äiti, Marttaliiton pääsihteeri, Martat-lehden päätoimittaja ja pappi. Hän rakastaa hitaita pyhäaamuja ja pitkiä ruokailuja perheen ja läheisten kanssa sekä luonnossa olemista, metsä- ja rantaretkiä, eväsretkiä ja kotiseutumatkailua. Perheessä arvostetaan lähiruokaa, hyviä ja terveellisiä raaka-aineita, ruoan yhdessä valmistamista ja syömistä. Ruokamuistot rakentavat lapsille nuoruuden, josta he voivat toivottavasti ammentaa läpi elämän. "Uskon, että ruoka yhdistää ja vahvistaa ihmissuhteita ja elämää". Terveellinen, turvallinen, eettinen ja maistuva ruoka on lahja, josta saamme olla Suomessa kiitollisia. Mariannea voit seurata Twitterissä: @MarttaManna

Toimittaja, yrittäjä, MMM Markku Pulkkinen kirjoittaa tarinoita ja kuvaa tunnelmia suomalaisesta ruokaketjusta useampaan maatalous- ja ruoka-alan lehteen. Hän on myös Agronomiliiton valtuuston jäsen ja yrittäjävaliokunnan puheenjohtaja. "Koitan ostaa ruoanlaiton pääraaka-aineet suoraan tuottajalta aina kun mahdollista. Arvostan erityisesti pihvilihaa, jolla on selkeä alkuperä ja kiehtova tarina”. Markku itse tuottaa hunajaa noin 600 kiloa vuodessa. ”Suomalainen maaseutu on täynnä upeita raaka-aineita. Olemme onnellisessa asemassa, kun saamme tehdä työuramme suomalaisen ruoan parissa.”

Riitta Mustonen on Maaseudun Tulevaisuuden ruokatoimittaja ja perheenäiti Porvoosta. Ruoassa häntä kiinnostaa erityisesti maku ja alkuperä. Riitta toimii myös Ruokatoimittajat ry:n puheenjohtajan tehtävässä.

Karim Khanji on fysioterapeutti, terveystieteiden kandidaatti ja ravitsemustieteen opiskelija. Hän toimii Ravitsemusterapeuttien yhdistyksessä ja Itä-Suomen yliopiston ravitsemustieteen koulutusohjelman opetuksen kehittämis- ja arviointitoimikunnassa opiskelijaedustajana. Tammikuussa ilmestyi hänen kirjoittama Satokauden smoothiet -kirja ja hän kirjoittaa ravitsemus- ja kehonhuoltoaiheista blogia. Karimia kiinnostaa eri väestöjen ja väestöryhmien ruokakulttuurit, terveyttä edistävä ravitsemus arjessa ja ravitsemuksen merkitys fyysiseen suorituskykyyn sekä jaksamiseen. Löydä Karim somesta: Twitter: @karim_khanji ja Instagram: @karimkhanji

Tuulikki Suihkonen toimii Digital Marketing Managerina Yara Suomessa. Hän on ensimmäistä kautta mukana Agronomiliiton valtuustossa ja aktiivinen Uudenmaan agronomien jäsen. Agronomina hän arvostaa koko kotimaista ruokaketjua pellolta pöytään. Ihanaa aikaa on istua pitkään ruokapöydässä ystävien ja perheen kesken nauttien sesongin ruoka-aineista valmistettuja ruokia. Löydä Suihkonen somesta, Instagram ja Twitter: @tuiskuttaa